Każda nowa wersja zawiera wiele nowych funkcji i ulepszeń – tutaj znajdziecie najnowsze funkcje programu dodane w wersji 21-1
1. AKTYWACJA CHMURY PUNKTÓW 3D I NATYCHMIASTOWE PLANOWANIE W SEMA
Aktywacja chmury punktów za jednorazową opłatą, umożliwia użytkownikom pracę na dowolnej liczby stacji roboczych.
Dzięki temu możliwe jest przekazanie chmury punktów partnerowi z firmy w celu dalszych prac nad projektem.
SEMA opracowała prawdziwą innowację, w przetwarzaniu chmur punktów 3D o dowolnej wielkości. Wszystkie funkcje, które są możliwe tylko w SEMA z chmurą punktów 3D, stały się teraz jeszcze bardziej elastyczne. Szczególnie w sytuacjach, gdy pomiar 3D jest bardzo pomocny w planowaniu i realizacji projektu, nowa opcja pay-per-use jest dokładnie właściwym rozwiązaniem. Jest to wyjątkowe pomocne w konstrukcjach drewnianych i konstrukcji schodów
Od wersji 21-1 dowolną chmurę punktów można aktywować jednorazową opłatą za pomocą nowej metody Pointpay. Proces płatności realizowany jest nowoczesny i nieskomplikowany i realizowany pośrednictwem PayPal. Przekonwertowaną chmurę punktów można importować i edytować w dowolnej aktualnej wersji programu bez konieczności korzystania z dodatkowego oprogramowania. Dzięki temu chmurę punktów można przekazać dalej – chmurę punktów można otworzyć na dowolnej liczbie stacji roboczych.
Po konwersji chmura punktów jest wyświetlana w programie SEMA w widoku 2D z góry z ramką obiektu. Dalsze ustawienia, takie jak gęstość chmury punktów, rozmiar punktów i kolor chmury punktów, można wprowadzić w ustawieniach wyświetlania. Ustawienia zależą od pamięci graficznej zainstalowanej w komputerze. W każdym ustawieniu SEMA rozpoznaje rozmiar pamięci graficznej i wyświetla najwyższą możliwą liczbę punktów.
Dalsza praca z chmurą punktów w SEMA jest tak samo wygodna jak zwykle w widoku 2D z góry, we wszystkich widokach 3D lub przekrojach. To, czy chmura punktów ma 10, czy kilka miliardów punktów, nie ma znaczenia dla wydajności programu. Konstrukcje można planować w najdrobniejszych szczegółach za pomocą chmury punktów, a pomiary rekonstrukcji można wizualizować klientowi końcowemu za pomocą czytelnych wizualnie reprezentacji. Chmura punktów to idealna podstawa konstrukcyjna, w szczególności w przypadku przybudówek i przebudów lub renowacji konstrukcji drewnianych i konstrukcji schodów, a także elewacji.
2. OBRÓBKI BLACHARSKIE – SZYBSZE PLANOWANIE I REALIZACJA PROJEKTÓW
W dziedzinie okładzin elewacyjnych i metalowych wersja 21-1 oferuje dwie nowe funkcje, które zapewniają użytkownikom cenną pomoc
i oszczędność czasu podczas planowania i realizacji projektu.
Elementy blaszane można odbijać lustrzanie w ścianie w taki sam sposób, jak pokrycia ścian. Niepozorna funkcja na pierwszy rzut oka, staje się jeszcze przydatniejsza w trakcie projektowania
Ściany ze wszystkimi materiałami i warstwami mogą zostać skopiowane poprzez odbicie lustrzane. W ten sposób podzieloną boczną ścianę lukarny można szybko i łatwo przenieść na drugiej stronę lukarny. Dzięki tej funkcji można odzwierciedlić nawet całe ściany elewacji domu, aby zaoszczędzić czas. Kluczem jest to, że im większa powierzchnia/fasada do odbicia, tym większa oszczędność czasu. Podczas kopiowania użytkownicy mogą również wybrać, czy boczne zagięcia mają być również lustrzane, czy zachowane w oryginalnej orientacji. Wszystkie kombinacje lustrzanego odbicia są możliwe pod funkcją “Lustro”
Kolejną nową funkcją jest automatyczne generowanie rysunku dla komponentów arkusza blachy. Do tej pory komponenty były wyprowadzane pojedynczo i jeden po drugim. Teraz wszystkie komponenty można przygotować zbiorczo jednych ruchem. Ta funkcja może być używana do wyprowadzania komponentów arkusza blachy z odpowiednim rysunkiem produkcyjnym (widok rozwinięty, profil, aksonometria) lub kilkoma komponentami linia po linii na planie. Dostępne są odpowiednie szablony planów w formatach A1, A3 i A4. Te szablony można jak zwykle dostosowywać.
3. SEMA 64-BIT
Od tej wersji SEMA będzie dostępna jako wysokowydajne oprogramowanie 64-bitowe, aby zapewnić jeszcze więcej
możliwości planowania. Program SEMA może zatem wykorzystać całą dostępną pamięć roboczą komputera.
Wyeliminowano ograniczenia systemu 32-bitowego, ktore mógł odbierać i wykorzystywać maksymalnie 4 gigabajty pamięci z systemu operacyjnego. W wersji 64-bitowej to ograniczenie będą usunięte i można będzie wykorzystać całą dostępną dla komputera pamięć RAM, niezależnie od tego, czy jest to 16, czy nawet 32 gigabajty.
Jest to często konieczne, ponieważ wymagania dotyczące konstrukcji drewnianych stale rosną w ostatnich latach i nadal nie widać końca. Projekty stają się coraz większe i coraz bardziej szczegółowe. Domy wielorodzinne, wielopiętrowe biurowce, szkoły i inne obiekty użyteczności publicznej coraz częściej budowane są jako konstrukcje drewniane.
Projekty są opracowywane bardziej szczegółowo: Teren jest wiernie odwzorowany, a budynek wzbogacony o wnętrza do wizualizacji i prezentacji projektu. Teren, rośliny i inne obiekty 3D uzupełniają projekt budowlany – dokładnie tak, jak sobie tego życzy klient.
Ściany, sufity i panele dachowe, czyli wszystkie komponenty, są przygotowywane z najwyższą szczegółowością w programie SEMA i produkowane co do milimetra na maszynach stolarskich i liniach do produkcji elementów. Łączniki stalowe, części stalowe i blacha, zaplanowane w najdrobniejszych szczegółach, są w programie kreślone kompleksowo jak w rzeczywistości.
Wymagania systemowe w przypadku dużych i precyzyjnie zaplanowanych projektów są ogromne. W wersji 64-bitowej firma SEMA wyznaczyła podstawy, dzięki którym producenci konstrukcji drewnianych będą mogli planować i realizować takie projekty w przyszłości. Poprawiono również wydajność: sekwencje poleceń mają zauważalnie lepszy przepływ, a operacje obliczeniowe (operacje automatyczne, transfery, eksporty itp.) zostały przyspieszone.
4. WPROWADZANIE JĘTEK I KLESZCZY W WIDOKU 3D
Jętki lub kleszcze można wczytać z profilu lub umieścić na wolnej wysokości. Podczas wprowadzania danych szczególną wagę przywiązano do
intuicyjnej obsługi. Użytkownicy są stale wspierani wizualnie za pomocą interaktywnego podglądu.
Swobodne projektowanie we wszystkich widokach 3D oraz przekrojach pionowych i poziomych z wolnymi powierzchniami dachu zostało zapoczątkowane w poprzedniej wersji. Już wtedy można było umieszczać krokwie i płatwie bezpośrednio w wolnych powierzchniach dachu w trybie 3D. Od teraz kleszcze i jętki są również tworzone w widoku 3D oraz w przekrojach.
Klasycznym przypadkiem zastosowania tej nowej funkcji jest dziedzina renowacji. Dzięki temu projekty realizowane na bazie chmury punktów 3D i praca w tej wirtualnej rzeczywistości stały się znacznie łatwiejsze podczas projektowania drewna na wolnych powierzchniach dachowych. Komponenty są umieszczane i tworzone bezpośrednio w 3D, niezależnie od tego, czy są to krokwie, płatwie, czy teraz także belki ściągu. Wprowadzanie jest znacznie łatwiejsze dla użytkownika, a wyniki osiągane są szybciej.
Ale to nie wszystkie nowe funkcje jakie dodano w wersji V21-1. Całą listę nowych funkcji I usprawnień możecie zobaczyć na stronie głównej (dostępne w języku niemiecki, angielskim, francuskim i wł – RELEASE HISTORY V21-1 BUILD 10000